Thursday, December 25, 2008

ALPHALIPID DI MELAKA

25hb dec 2008 jam 3 petang di King Hotel Air Keroh Melaka. Ramai juga orang Melaka datang hari ni. En Wan Hamidi dan Asri mengendalikan majlis. Rupanya hingga kini tiada lagi Rubi di Melaka. Haa.. ini peluang yang terbuka luas untuk orang Melaka.

Jumpa En Khalid di Masjid Tun Ahmad Syed. Bila lagi En Khalid nak jadi pengedar. Sila hubungi saya dan R pada kad yang telah diberi. 019-2467067.

Tarikh tutup pembelian bulan Dec akan berakhir pada 05 dec ini. Tambah pembelian untuk mendapat pendapatan yang lebih.




RENUNGAN

Orang berjaya sentiasa berusaha. Orang gagal memberi alasan.

Thursday, November 27, 2008

SUSU ALPHA LIPID LIFELINE

Tel: 019-2467067 sekarang untuk mendapatkan susu Alpha Lipid .Jangan tunggu lagi. Colostrum Alpha Lipid adalah daripada Colostrum no 10 yang mana merupakan colostrum terbaik dari New Zealand!

Khasiatnya telah terbukti. Insyaallah telah ramai mencuba dan berjaya mengatasi masalah mereka.

Anda bila lagi?

TESTIMONI kami telah bertambah. Sila ikuti catatan seterusnya....

Monday, November 24, 2008

SAINTIS COLOSTRUM MICHAIL BORISSENKO DI KL


Michail Borissenko bersama penulis di P. Jaya sempena ceramah beliau mengenai Colostrum


23 Nov 2008 Ahad.

Tiba di Hotel Armada PJaya. Majlis telahpun bermula dengan sesi Nik Hafiz. Bilik Laksamana dipenuhi pengedar Alpha Lipid Lifeline yang ingin mengetahui dengan lebih lanjut kehebatan Colostrum yang dikeluarkan di New Zealand khususnya oleh Syarikat New Image.

Michail Borissenko memulakan ceramahnya dengan memuji keindahan Malaysia. Beliau menerangkan mengenai colostrum dan kajian-kajian yang telah dijalankan oleh beliau untuk membandingkan kebaikan colustrum berbanding dengan vaksin dan pengambilan antibiotik.
Beliau adalah pakar dalam mikrobiology manakala isteri beliau pula pakar dalam antibodi.
Untuk mengetahui dgn lebih lanjut mengenai colostrum sila layari http://www.colostrumresearch.org/
dan beliau boleh dihubungi melalui e-mail michail@colostrumresearch.org

Antara lain colostrum ialah:-

-first of pre milk
-first food newborn receive
-A highly Nutritious Functional food
-Contains many health promoting subtances
-Colostrum support life

Kebaikan Colostrum

1.Menentang penyakit
2.Sangat berkesan mengurangkan jangkitan pernafasan dan cirit birit
3.Colostrum berkesan melawan virus, bakteria dan fungus
4.Terbukti menghalang dan mengurangkan influenza
5.Colostrum lebih berkesan 3 kali ganda daripada vaksin
6.Colostrum terbukti membantu mencegah punca-punca keracunan makanan
7.Colostrum boleh menghalang keracunan makanan

Banyak lagi maklumat yang boleh juga didapati di laman web di atas.

Jumpa Rina mendapatkan tempat BP di KK yang mana dimaklumkan akan diadakan di Daya Hotel jam 8.30 malam pada 30 nov ini. Diharap Mizan, Fauziah dan datin Sarimayan dapat hadir bersama rakan dan saudara mara untuk mengetahui dgn lebih lanjut marketing plan Alpha Lipid Lifeline yang hebat dan mengujakan.

Sunday, November 16, 2008

JUTAWAN ALPHA LIPID DI SENAWANG


14 Nov 2008 jam 8.30 malam Alpha Lipid BP diadakan di Senawang. Rasanya dah 3 kali di adakan di sini sepanjang tahun ini. Malam ini hujan renyai. Walaupun begitu ramai juga yang datang.

Kami bawa seorang ahli baru dari Kuala Pilah. Katanya nak bawa kawan, tapi mereka tak sempat datang.

Testimoni malam ini

1. Pesakit gout .
Berusia 51 tahun . Dah sembuh dari gout apabila mengamalkan Alpha Lipid. Nampak sangat gembira dengan penemuan ini.

2.Pesakit asma, resdung dan sakit lutut.

Baru makan setengah tin masalahnya dah selesai. Hebat betul kesannya kepada pesakit ni macam tak percaya tapi pesakit tu sendiri yang menceritakan keadaannya. Katanya ada benda berketul keluar dari hidung dan berbau busuk. Bila benda tu tak ada barulah pernafasannya menjadi lega. Lutut pulak dah 3 bulan sakit, tak boleh sembahyang biasa kena duduk. Baru 3 hari minum Alpha Lipid, dah boleh sembahyang seperti biasa.

Sekarang dah jadi pengedar 30 tin - supervisor. Adik accident terlantar di hospital. Dr yang merawat menegurnya kerana memberi adik AL. Tapi lepas tu Dr tu pulak nak jadi ahli.

3. Pesakit di Kuala Pilah. Diceritakan oleh Ustadz Hishamudin.

Pesakit HIV Aids, TB dan Stroke. Dibantu isteri masa nak pegi toilet. Kulit berkudis dan berbau busuk. Hari-hari suntik ubat TB. Setelah mengamalkan Alpha Lipid selama sebulan lebihkurang, boleh pergi ke tandas sendiri. Kudis dah kering. Suntikan TB berkurangan kepada 3 kali sahaja seminggu.

Seperti biasa Nik Hafiz jutawan Alpha Lipid memberi ceramahnya. Kalau orang Ng 9 tak nak ikut tak ape, meraka akan terus mengedarkan Alpha Lipid ke seluruh Malaysia dan menjana kedudukan kewangan yang baik.

Insyaallah, Insyaallah...

MUZIUM TENTERA DARAT PORT DICKSON

Hari ini 16 Nov 2008 bersama R, Ipi, Kirah, Yafi dan Hd ke Muzium Tentera di Port Dickson.
Tujuan sebenar nak dapatkan bekalan sardin pertima yang dah kehabisan. Mana lagi kalau tak dapatkan dari kawan seniaga Yakin Mart di Lukut. So perjalanan pagi bermula jam 10.00 setelah mengambil sarapan di warung murah pilihan Hd. Sampai lebihkurang jam 11.00 pagi.

Parking aje kereta dah nampak helikopter tentera yang diletakkan di atas bukit bersebelahan.
Naik tangga ke muzium nampak pula keretapi lama , meriam dan kereta kebal. Budak-budak tu apa lagi, tak sempat-sempat nak membelek kesemua objek yang selama ini menarik perhatian mereka. Kadang-kadang tu dalam ilusi sahaja. Sebab tak berkesempatan membawa mereka ke tempat begini.

Dah lama sebenarnya nak bawa mereka ke muzium tu. Pernah dengar mengenainya dalam radio Negeri FM dalam ruangan jongok sano jongok sini. Tertarik dengan perbualan dlm rancangan tu aku mengajak R sejak 2 bulan yg lalu. Tapi nampaknya tak ada respon.

Semalam tiba-tiba katanya nak pegi ambil bekalan sardin, so aku sarankan supaya kami melawat muzium tu sekali. R pun setuju, tapi aku hanya diamkan dulu takut kalau-kalau tak jadi. Kesian kat budak-budak. Malam tadi entah kenapa ketiga-tiga mereka Ipi, Yafi dan Hd serentak membuat lukisan formasi serangan dalam buku masing-masing sebelum mereka tidur.
Entah kenapa mereka termasuk Ahmad memang suka melukis formasi serangan dan kemudian akan menceritakan kepada adik-beradik yang lain apa senjata yang digunakan dan bagaimana serangan akan dilakukan.

Hd yang paling kecil baru memulakan minat ini 3 minggu yang lalu. Aku amat terkejut apabila dalam kereta semasa perjalanan ke KL dia menyerahkan kepadaku lukisan formasi serangan kepadaku. Dalam terkejut tu aku ketawa besar kerana Hd pun dah masuk geng dengan abang-abangnya yang lain.

Takut juga kalau mereka minat nak jadi askar. Tentu R tak benarkan. Tapi kalau tengok minat diaorang sekarang, dah pasti askarlah yang mereka pilih. Hd pernah minta aku belikan majalah askar yang ada di pasran. Memandangkan harganya yang mahal, aku tak jadi beli. Kalau setakat 4 atau 5 ringgit dah pasti aku belikan setiap bulan.

Rupanya kami dah habiskan masa selama 2 jam dalam muzium itu kerana keluar pada jam 1.30 petang. Ada lagi yang kami tak masuk . Terowong komunis tu menarik juga walaupun agak panas. Yang paling menarik adalah buku yang ditulis oleh Prof Fawzi Basri. Bukan apa ada sedikit catatan mengenai pengujudan Palapes UKM . Ianya mengembalikan nostalgiaku kerana akulah antara Palapes pertama di UKM yang menamatkan latihan dan ditauliahkan sebagai Lt Muda.

Sempatlah R buka mulut mengenai Alpha Lipid kepada kawannya di Yaqin Mart. "Kita hanya berusaha, Allah juga yang membuka pintu hatinya" R menyatakan kepadaku semasa perjalanan balik.

Hari ni lupa nak bawa kamera. Hairannya Kirah pulak yang rasa kesal. R kata bila-bila masa kita boleh datang lagi. Muzium dibuka hari Rabu hingga Ahad dari jam 10.00 pagi hingga jam 5.00 petang. Ramai juga yang datang pada hari ini. Kanak-kanak amat suka dengan semua objek tentera yang di pamerkan di luar dan dalam muzium tu. Tapi ada sesuatu yang hilang. Tak ada caption mengenai semua objek tu. Kalau ada tentu lebih menarik. Lagi satu kipas udara untuk terowong yang ada depan kafeteria tu patutnya ada tanda dilarang sentuh atau di kurung dalam pagar. Sebabnya masa kami berihat di situ, 3 orang kanak-kanak cuba mengusiknya dengan tangan. Nasib baik tak luka. Dua kali R sergah budak yang cuba mengusik kipas berpusing laju tu. Keselamatan pengunjung perlu diutamakan juga.



RENUNGAN
"Jauh berjalan luas pengalaman"

Wednesday, November 12, 2008

JUTAWAN SENYAP DI HALALMART



11 Nov 2008

Hari ni tak jadi ke kl kerana tak dapat hubungi RH. Rupanya itulah hikmahnya. Kay dan Chibi datang bersama" jutawan senyap" siapa lagi kalau bukan Dato Chef Li. Walaupun dah lebih 10 tahun jadi biras ku barulah kali ni aku dapat berbual santai dengannya.




Malam tu keluar awal jam 7.30 membeli barangan keperluan memasak untuk makan malam.
Jam 7.45 dah mula memasak. Menu malam ini ringkas tetapi menarik. R yang sediakan menu mengikut citarasanya. Ikan Cencaru bakar cicah air asam, sotong masak mamak (resepi ciptaan R), Sayur campur dengan udang, telur dadar dengan cili api, ikan masin. Minuman, air kosong dan cincau ais. Cincau buatan chef Li yang dibawa last minute.

Jam 8.30 makan malam bermula dan kelihatannya semua tetamu makan dengan berselera sekali. Alhamdulillah!

Tak sangka AZ datang lewat malam beli susu 3 tin lagi. Mmm.. kat mana dia jual susu tu ye?

RENUNGAN
Makanan yang baik membina darah dan daging yang baik. Paling penting memudahkan kita beribadah kepada yang Maha Esa.

JADUAL TERBARU BP ALPHALIPID NOVEMBER 2008

1Setiap hari rabu malam di Bangunan getah Asli Kuala Lumpur

2. 14 Nov jam 8.30 malam di D' Ark Taman Sri Kasih Senawang Seremban

3.15 Nov jam 9.00 am - 5.00 pm Sheraton Imperial K.Lumpur Success School

4. 16 Nov Jam 3.00 pm K.Lipis Centre Point Hotel

5. 21 Nov Jam 3.00 pm Michail Borissenko Kota Bharu

6. 22 Nov jam 8.30 pm Penang State Library Seberang Prai

7. 23 Nov jam 8.30 pm Michail Borissenko Nikko Hotel kl

8. 24 Nov jam 8.30 pm M.Suites Hotel Johor Bharu


Sila datang beramai-ramai dgn membawa kenalan dan saudara untuk mengetahui dan mengenali alpha lipid dan Rancangan Perniagaannya yang hebat.


RENUNGAN
Kita merancang, manakala Allah juga merancang, sesungguhnya perancangan Allah yang paling baik untuk kita

MURID-MURIDKU

Salam untuk murid-muridku.

Selamat menduduki peperiksaan SPM. Semoga boleh menjawab dengan tenang dan berkeyakinan dan seterusnya mendapat keputusan cemerlang. anda boleh!

Minta maaf kerana tidak dapat menghadiri pertemuan yang telah diatur pada hari sabtu lepas. Saya ada program di Halalmart. Lain kali kita boleh berjumpa lagi.

Buat Sofwa, qin, muaz, nabil, hanis, zaid, zul, aizan, karomi, malik, solehah, humaira, taqwa, dan dua lagi yg saya ingat tapi lupa nama anda semua murid-murid yang baik dan berkebolehan.
Perjuangan anda baru bermula . Harap-harap anda telah menydiakan senjata bersesuaian untuk memerangi musuh yang tiba.

Selamat menduduki peperiksaan sebenar dan saya doakan semua berjaya dengan cemerlang.

Saturday, November 1, 2008

SUSU OH SUSU

Tentunya susu Alpha Lipid. Memang aku ni agak sukar nak minum susu ni. Kalau susu lemak manis macam Teapot ke, F&N ke tak apelah jugak. Ni susu awal lembu. Mula-mula minum memang susah, satu gelas tu lama jugaklah nak habiskannya. Nak mulakan meneguk satu hal nak habiskan segelas satu hal lagi. R selalu marah padaku bila aku melambat-lambatkan minum susu tu. Selalunya dialah yg bancuhkan susu tu untukku. Kalau tidak aku pura-pura lupalah apa lagi. Tapi bila aku mengadu penyakit sendiku datang lagi, dia akan memulangkan paku buah keras. Kadang-kadang aku minta Hd anak yg bongsu berkongsi dgn ku . aku minum separuh dan dia minum separuh. Kadang2 dia lari tak nak bersekongkol dgnku kerana "nanti ayah tanya' katanya padaku.

Tapi setelah mengambil AlphaLipid lebihkurang 4 bulan, perubahan ketara berlaku pada diriku.
Sekarang aku sendiri yg bancuh susu untuk diri sendiri . Meminumnyapun tak sukar manapun, 3 teguk dah habis. yg paling penting tubuh badan rasa bertenaga dan sakit sendi beransur kurang. Kadang-kadang tak rasa sakitpun. R pun dah pandai minta aku bancuh susu untuknya.

Tiba-tiba KL dan Z mengadu susu mereka tak rasa apa, tawar hebe. Lepastu macam tepung jagung rupanya. Terkejut jugaklah. Tapi Nik Hafiz kata mungkin disebabkan perubahan cuaca.
Satu hari aku tanya Mira dan emaknya bagaimana rasa susu yg mereka minum. Ada tak rasa tawar. Jawapan mereka mengejutkan.... Selama ini mereka tak pernah rasa susu tu manis. Baru-baru ni tiba-tiba mereka dapat rasa susu tu manis. Pulak dah! Yang kami selama ni rasa susu tu manis. Sekarangpun kami masih rasa susu tu manis dan sedap!!!. Mungkin susupun pandai pilih tuan kot....

Dapatkan susu Alpha Lipid Lifeline untuk kesihatan tubuhbadan yg lebih baik.Berkhasiat, meningkatkan imunisasi badan dan memberi tenaga yg diperlukan. Dapatkan sekarang juga. Hubungi saya di tel no: 019-2467067 atau 019-6082112

RENUNGAN

Rezki, ajal dan maut di tangan Allah swt. Berdoa dan berushalah semoga kita sentiasa mendapat rahmatNya..

BUSINESS PRESENTATION ALPHALIPID KL 29/10

Rabu 29/10/2008

Ke KL membeli susu lagi. Spt biasa pejabat NZ New Image tak menang tangan. Kadang-kadang nampak pekerjanya tak terlayan pengedar yg datang. Mukapun tak senyum lagi. Semuanya jadi sirius mengalahkan pak menteri yg menguruskan masalah negara. Dah tiba masanya pejabat ini diasingkan dengan tempat pembelian kerana perkembangan syarikat yg mendadak pada masa ini.

Malam jam 8.40 dah sampai semula di hadapan "Sikembar" gelaran baruku untuk bangunan berkembar Petronas yg tersergam indah . Seperti biasa Sikembar sentiasa gagah dan menyinarkan cahaya gemilangnya berterusan. Aku tak lengah lagi terus mengambil beberapa shot. Ayang datang bersama Along dan Boy. Cukuplah tiga dulu. Nanti bawa org lain pula. Spt biasa BP ALipid meriah sungguh. Kali ini lebih ramai yg hadir 300 org tak kurang mengikut firasatku.

TESTIMONI MALAM INI

1.Pn Nurul Hazira Ibrahim berusia 28 tahun. Telah 10 tahun lumpuh dan 10 kali menjalani pembedahan pemulihan saraf dan tulang. Kaki kanan dan kiri tak sama besar. Mengidap barah payudara. Selepas mengambil Alpha Lipid selama 5 minggu telah boleh berjalan semula. Tak perlu pain killer. Barah payudara juga telah sembuh. Asalnya terjatuh semasa berusia belasan tahun. Awal penggunaan merasa amat sakit hingga berguling-guling dilantai. Alhamdulillah
telah sembuh dan menceritakan sendiri pengalamannya malam ini.

2. Ustaz Bakri Mamat. Mengalami gout seminggu dalam bulan ramadhan. Mengambil Alpha Lipid dan sembuh serta boleh makan apa sahaja makanan yg sebelum ini beliau berpantang.

Ayang pinjam 5 tin susu dan ketika teks ini ditulis telah terjual 3 tin.
Insyaallah, niat yg baik akan diizinkan Allah!

RENUNGAN

"The healthy have many wishes, the sick only have one"

Tuesday, October 28, 2008

BELI SUSU ALPHA LIPID LAGI

28/10/2008

Ke Kuala Lumpur selepas mengeluarkan sejumlah wang semata-mata untuk membeli susu.
Sampai KL Mid Valley jam 12.00 tengahari. Ramainya orang di pejabat tu. semuanya dtg dgn satu tujuan, nak beli susu . Nampaknya sekarang dah ada perubahan. Ada pengedar berbangsa Cina dan India. Nampaknya ada peningkatan selepas Royalty KL.

Jumpa Mira di tempat letak kereta.

Emak R jadi supervisor bulan ni. Walaupun umurnya dah 74 tahun, minat yang ditunjukkannya untuk mengedar AlphaLipid amat menakjubkan. Sebelum tu siap kira lagi berapa keuntungan yg akan diperolehi.

Walaupun sebelum ni banyak rejection yg diberikannya kepada aktiviti perniagaan kami, tapi untuk perniagaan ini, emak R memberi sokongan 100% tidak berbelah bagi.
Sesungguhnya restu ibu akan memberi kejayaan Insyaallah!!!

Dlm perjalanan balik singgah berjumpa pelanggan menghantar susu yg dijanjikan.
Sampai Seremban jam 3.30ptg....

Friday, October 24, 2008

ALPHA LIPID BUSINESS PRESENTATION KUALA LUMPUR


22/10/2008 Rabu jam 8.30 malam di Bangunan Getah Asli Kuala Lumpur.

Ini kali kedua menghadiri BP Alpha Lipid di KL. Selepas solat maghrib menjemput Mira dan ibunya di Kajang. Agak kelewatan. Bukan apa, aku rasa agak letih hari ini kerana sepanjang petang membuat kuih raya. Biskut kacang badam campur kacang tanah. Seronok sungguh
melakukan pekerjaan yang ku suka. Lepas itu aku buat kuih tart nenas. Anak-anak ku mesti suka.

Sampai di KL beberapa minit sebelum jam 9.00mlm. KLCC menyambut kami dengan cahayanya yang amat gemilang. Seakan tidak puas menatap bentuk bangunannya yang canggih dan mempersonakan. Maklumlah pernah menjadi bangunan tertinggi di dunia!. Setiap kali melalui bangunan gagah itu aku akan menatapnya bersungguh-sungguh dan biasanya akan keluarlah perkataan "Wah! tengok! cantiknya! dan macam-macamlah luahan perasaan teruja. Kalau waktu siang manalah kita dapat menikmati keunikan bangunan berkembar tu. Nampak biasa aje. Rasanya hendak aku duduk semalaman menghadap bangunan unik itu tentunya bersama R dan mulut ku takan berhenti menyatakan perasaan tentang keunikan rekabentuknya. Mungkin lepas ini aku boleh dokumentasikan perihal bangunan ini apabila aku mendapat lebih maklumat tentangnya.





Apapun sesampai kami ke dewan tingkat 2, wah! semua tempat dipenuhi oleh "mata duitan" gelaran yang diberikan oleh Nik Hafiz. Semua ketawa apabila beliau berkata begitu. Malam ini En Samahan Diamond Exe memberikan ceramahnya. Pengajar pilot ni selalu kami terserempak dgnnya di pejabat. Tapi barulah tahu dianilah yang bernama Samahan.

Mira menjadi salah seorang testimoni yang naik ke pentas. Lupalah pulak nak ambil gambar dia.
Sedihnya dengar ceritanya tentang apa yang dialaminya sebelum menggunakan Alpha Lipid.
Tak sedar air mataku boleh mengalir di pipi. Rupanya penderitaan orang lain lebih hebat dari apa yang kita alami.

Selepas menghantar Mira dan ibunya terus balik ke Seremban. Johan TomYam masih belum tutup. Mengalas perut yang kelaparan.


RENUNGAN

Kita adalah manusia yang zalim sekiranya tidak mengenali nama orang yang kita berbual dengannya. Oleh itu, kenalkan nama apabila berbual dengan orang yang baru dikenali dan tanyalah namanya supaya perbualan kita menjadi lebih ikhlas.

Monday, October 20, 2008

Friday, October 17, 2008

WARUNG MURAH VS RESTORAN

Pagi ini 18/10 bersarapan di warung (tak perasan namanya) murah di Taman Jaya Senawang.
Sampai tak ingat namanya sebab yang kuingat adalah warung murah. Sebab nasi lemaknya RM1 tak berubah dgn kenaikan harga minyak , sedap pulak tu. Roti canainya tak berubah rasa dan bentuk serta garingnya sampai sekarang. sejak aku mula tahu tempat ni mungkin sejak 5 bulan yg lalu. Ada pulak kuih muih yang rasanyapun tak pernah berubah. tetap maintain. Jadi kami sekeluarga menamakannya warung murah.

Malangnya Kirah tak lalu makan nasi lemak tu, sebab ada sambal, timun dan ikan masin. Katanya makan kosong aje sebab tak ada telor. Kalau hendak kataku pergi kat penebar roti canai tu dan minta dia gorengkan sebiji telor. Dia tak berganjakpun dari tempat duduknya jadi dikuis-kuisnya nasi lemak tu. Akhirnya dibungkusnya semula.

Kat sini ada tiga jenis nasi lemak. Satu yang dibungkus oleh tuan warung sendiri. Dua lagi dihantar oleh orang lain. Semuanya guna daun pisang dan salah satunya ada ikan masin. Kalau lambat sikit aje, nasi lemak semuanya habis. Hari isnin warung ni tutup.

Selain warung ni kami selalu bersarapan di Paroi, restoran selera kampung. Letaknya di tepi jalan. Selalunya pagi-pagi ada ramai pesara-pesara ahli kelab masjid datang minum di sini.
Di RSK ada laksa dan mee sup selain nasi lemak dan roti canai. Di sini kami berkenalan dgn si comel, kucing berbulu panjang. Setiap kali kami datang, si comel akan muncul dgn tiba-tiba entah dari mana. Dan biasanya kami akan jamu dia dgn makanan.

Kadang-kadang kami minum di Paroi Jaya. Sebelah kedai kerepek. Ada roti canai dan nasi lemak. Tapi yg istimewa kuih muihnya yang sedap dan cantik. Paling aku suka lepat berinti dan karipap yang macam karipap Donna.

Baru sebulan kami berkenalan pula dengan Restoran Lambaian Bayu.Ia terletak bersebelahan dengan stesen minyak petronas. Dekat dengan Taman perumahan. Di sini ada roti canai dan nasi lemak istimewa. Banyak lauk pauknya ada rendang daging, rendang ayam, paru goreng dll.Harganyapun boleh tahan. Makan tengaharipun sesuai juga dengan selera ng 9.

Sebelumni kami selalu bersarapan di Stadium. Gerai yang jual nasi lemak. Oleh kerana dia selalunya lambat buka kami terpaksa cari tempat lain.

LATIHAN ALPHA LIPID

Ilfan dengan Chibi-kun
Q dengan Alpha Lipid kat HALAL MART






wawa







Kirah-Yafi-Hd














Hari jumaat memulakan perjalanan seawal pagi ke Muadzam. Singgah minum pagi di warung berdekatan Kuala Pilah. Dapat mesej dari Hazura ada latihan Alpha Lipid untuk supervisor dan ke atas. forward sms ke semua leader di bawah R. Latihan akan diadakan pada jam 4.00 petang 19/10 hari ahad ini di B angunan Getah Asli Kuala Lumpur.

Latip dari Temerloh insyaalah akan hadir.Mira dan Rozi rasanya kemungkinan besar turun juga sebab Mira tanya tentang baja yang kujual. Dia suruh bawa sekali.

Sampai Muadzam dah tengahari. Jumpa wawa, ahmad dan Ipi. Wawa dan Ahmad nampak ceria. Ipi mengadu dia demam tapi bila kurasa badannya tak pulak panas. Beri dia makan arnica ubat Homeophaty yang sering kubawa bersama. Sebenarnya arnica untuk luka atau sakit bukan untuk demam. Tapi itu saja yg kujumpa di dlm handbag terus kuberi Ipi setabung kecil. Nampak dia agak sedih sebab Kirah nak balik bercuti setelah selesai PMR. Ahmad akan ke bandar selama 3 hari kerana dilantik jurulatih kedet. Wawa tentu sibuk untuk duduki SMA minggu depan.

Aku tanya ada tak budak buli dia di asrama. Dia kata tak ada. Masih dlm nada sedih dan muka moyok. Minggu depan dia akan periksa akhir tahun. So Kirah beri alat tulisnya pada Ipi.

Sembahyang jumaat di masjid Muadzam. Ramainya budak sekolah. Seperti biasa di mana-mana pun masjid yang kusinggahi di Malaysia ni ada saja murid sekolah atau orang bujang yang tidak sembahyang jumaat walaupun dah sampai di tepi masjid. Sedang orang lain sembahyang, dia sibuk bercerita sesama sendiri. Habis aje imam memberi salam, masing-masing berlalu pergi.
Agaknya ibu di rumah menyangka anaknya ke masjid siap dgn baju melayu sekali. Memanglah ke masjid, tapi tak sembahyang. Apalah nak jadi pemuda di Malsysia ni.

Masa kat Marang dulupun sama ramai tak sembahyang dan duduk-duduk berihat di taman Marang Waterfront depan rumah kami. Bila Bhg Hal Ehwal Agama Islam Terengganu menguatkuasakan peraturan akan menangkap mereka yg tidak sembahyang jumaat, barulah kumpulan tak sembahyang tu tiada lagi.

RENUNGAN

1."Orang yang mengenal Allah swt sebagai sahabatnya, tidak akan bersahabat dengan makhluk"
UWAIS QARNI

2."Tinggalkanlah dunia yang fana ini dan takutlah kepada suatu hari dimana tidaklah berguna segala harta dan anak-anak"

UWAIS QARNI

Thursday, October 16, 2008

SEMUT WARNA HIJAU



16/10/2008
Sedang memotong ubi kentang untuk dibuat inti karipap , Yafi sempat bercerita. Semasa di sekolah tadi seekor semut berada di atas meja kawannya yg bernama Arasi. Anehnya semut itu walaupun rupanya macam kerengge tetapi warnanya amat berlainan sekali. Kata Yafi kawan-kawan nak jentik semut tu supaya dia penyet dan mati, tapi Yafi telah menghalangnya.
Aku yg mendengarnya bersetuju dgn tindakan Yafi tu sebab semutpun nak hidup juga kataku.

Nak tau warna semut tu warna apa? Tentunya warna yg semakin gagah di persada negara sekarang iaitu kata Yafi "Badannya bewarna hijau keseluruhannya kecuali ekornya sikit berwarna merah samar" Aku ketawa mendengar ceritanya. "Betul Bu, warna merah tupun samar aje macam merah cair "katanya lagi. "Wah! itu tanda petanda baik tu Yafi" kataku .

Yafi menyambung lagi, "kan pelik tu bu, tak pernah semut warna hijaukan! baru kali ni Yafi tengok" ."Tak ada yang peliknya Yafi, kalau Tuhan nak jadikan sesuatu, semuanya boleh berlaku".Kataku sambil terus memotong kentang. "Yafi, Yafi ,tak habis-habis dengan cerita pelik. Kadang-kadang diatu yg pelik dan buat perkara pelik dia tak sedar, " fikirku dlm hati.



RENUNGAN
Jika Allah nak menjadikan sesuatu memadai dengan "kun fayakun" segalanya akan berlaku.

BELI SUSU ALPHALIPID/BP ALPHA LIPID DI KL

15/10/2008.
KL dan Kay datang beraya ke rumah. Tertangguh jugalah nak ke Kuala Lumpur walaupun perancangan dah dibuat sejak semalam.
Jam 2.00 baru boleh keluar rumah. Singgah R & R Seremban , makan tengahari. Banyak gerai belum dibuka agaknya sebab masih dlm puasa 6.

Sampai midvalley jam 3.30 pm. Terserempak dgn Mira dan ayahnya di P1.Wau! banyaknya dia beli susu.
Di pejabat NZ New Image di tkt 7 lagi gawat. Tak ada tempat nak menulis pesanan. Semua tempat dipenuhi pengedar susu. Masuk aje pintu Nik Hafiz mengalukan kehadiran kami. Katanya dia baru jumpa Mira. Ambil cek drp Efi yg dititip Hazura.
Berbual dengan Kamariah yang juga dari Seremban.

Selesai urusan jam 4.30 ptg dan singgah ke Lenggeng. Fawaz mengalukan kehadiran ku. Aku dukung dan buai dia dlm pangkuan. "Ibu, ibu, nak minum air kosong!" katanya nak bermanja.
"Marilah, ibu! naik atas tengok TV!" sambil merengek dia menarik-narik tanganku mengajak naik ke tkt atas rumah itu. "Tak boleh, Mak Ngah nak solat. Lagipun nanti kaki sakit naik tangga " Kataku memberi alasan. Alasanku diterima dan fawaz berlari menaiki tangga ke tkt atas.

Jam 7.45 selesai solat maghrib bergerak ke KL semula. Bangunan getah asli berhadapan KLCC
bermandi cahaya. Namun cahaya dari KLCC lebih bergemerlapan. Ramai juga orang. 200 orang rasanya tak kurang. Inilah pertama kali ke Business Presentation Alpha Lipid di KL walaupun
KL adalah tempat bermain aku dan suami suatu masa dulu,.

Testimoni malam ini hebat juga. Kakak kepada Faridah berusia 60 tahun mengidap asma kronik hingga doktor yg merawatnya mengatakan penyakit itu akan berakhir apabila dia mati. (ramai yg ketawa mendengar kenyataan ini) Baru minum setengah tin susu dah buang alat penyembur 'inhaler' penyakit asmanya. Selama ni pakai baju, seluar dan stokin 2 lapis kerana elergik pada udara dan angin. Tapi sekarang dah ok. Alhamdulillah!!.

Seorang lagi ada resdung. Keluar jerawat batu, muka gatal-gatal dan selalu bersin. Bila minum Alpha Lipid Alhamdulillah resdung tak ada lagi mukapun dah licin.

Jam 10.30 malam meninggalkan KL dlm sinaran langit malam yg bercahaya. Tiba di Lenggeng
jam 11.10 mlm dan sampai Seremban jam 12.45 malam.

RENUNGAN

1. Kita merancang dan Allah juga merancang. Perancangan Allah mengatasi perancangan kita makhluknya.

2. Kakak Faridah percaya penyakit datangnya dari Allah, dan kitalah yg mencari penawarnya kerana semua penyakit ada penawar.

Tuesday, October 14, 2008

ALPHALIPIDLIFELINE LADDER OF SUCCESS

"MEMBANTU SESAMA INSAN SAMBIL MENJANA PENDAPATAN IMPIAN"


DIAMOND
Dream Income $$$$$$$$$

EMERALD
Ultimate Income
Total Income: RM 10,000+++

RUBY
Sustainable Income
Total Income: RM8,000

MANAGER
RM1000 -RM4000

SUPERVISOR
RM240 - RM1000
License for Royalty

REPRESENTATIVE
RM30/tin

Akan disambung dalam folder khas Insyaallah

JADUAL BUSINESS PRESENTATION ALPHA LIPID LIFE LINE BAGI OKT 208

Dah terima jadual ni 2 hari lalu dari Hazura. Dipaparkan untuk makluman semua

Tarikh Tempat/Masa

12/10 Hotel Sri Malaysia Temerloh Pahang 3.30 pm

17/10 Hotel Raudhah Kota Baru Kelantan 3.30 pm

18/10 Hotel Center Point Kuala Lipis 3.30 pm

19/10 Wisma Getah Asli KL 8.30 pm

21/10 Wisma MPC Bandar Baru UDA Johor 8.30 pm

22/10 Wisma Getah Asli KL 8.30 pm

23/10 TBA Ipoh Perak 8.30 mlm

24/10 Safira Club Penang 8.30 pm

Semua dijemput hadir. Masuk percuma. Kenali upline anda, testimoni terbaru dan yg paling penting bagaimana menjana pendapatan ribuan ringgit sebulan dgn Alpha Lipid Lifeline.


RENUNGAN

Vilfredo Fareto menyatakan 20% drp masa yang diambil untuk menyiapkan sesuatu tugasan adalah untuk 80% hasil drp tugasan tersebut. Oleh itu lakukan perancangan dalam setiap tindakan kita supaya kita menggunakan 20 % masa untuk mendapat 80% hasil.

TESTIMONI ALPHALIPID LIFELINE TERBARU

Baru balik dari UNITEN Bangi menguruskan pembayaran yuran anak. Singgah sebentar di Lenggeng jumpa KL. Nampaknya semua susu dah habis dan perlu beli stok lagi.

Bagi kumpulan R, agak ramai testimoni yang boleh diketengahkan. Namun pada kali ini saya akan paparkan tiga testimoni yang paling cepat mendapat kesan daripada pemakanan Alpha Lipid, Alhamdulillah!

1.KAK NORMAH DRP KG REMBANG PANAS JUASEH KUALA PILAH

Suatu hari di bulan Julai 2008 kak Normah telefon R bertanyakan tentang susu ini . Dia mendapat no tel daripada siaran tajaan pada hari sabtu di Radio Negeri FM 2 minggu sebelumnya. Kak Normah menghantar anaknya Amir ke Halalmart untuk ambil susu .Rupanya masaalah beliau adalah mengidap darah tinggi dan kencing manis. Sebelah kakinya bengkak dan sakit (mengening). Dah setahun berulang ke hospital. Setelah minum Alphalipid sebanyak 1 tin sahaja darah tinggi kak Normah kembali normal dan bengkak kakinya menyusut . Kakinya tak sakit lagi dan telah kembali kepada keadaan sediakala.Kencing manis beliau juga telah sembuh. Alhamdulillah, Amir pun kini telah berdaftar sebagai ahli dan membantu rakan serta saudaramara lain yang sakit Insyaallah!.


2. PN HALIJAH DRP BT MARGOSA SEREMBAN
Pn Halijah menghadapi masalah sakit kencing manis, darah tinggi , gout, sakit tumit, dan sakit pinggang. Umur beliau baru 60an, akan tetapi sakit yang dihidapinya memberi masalah dlm kehidupan hariannya.
Setelah mencuba Alpha Lipid Lifeline selama sebulan, pemeriksaan doktor membuktikan semua penyakit Pn Halijah telah hilang/sembuh. Walaubagaimanapun, Pn Halijah tidak berhenti minum susu ini kerana ianya makanan tambahan yang baik untuk tulang dan kesihatan badan yang lain.


3. AMIRA DRP KAJANG SELANGOR

Sebagai seorang remaja dan pelajar sebuah Universiti terkemuka, Amira sepatutnya boleh berbangga dan menghargai kehidupannya. Malangnya dalam usia remaja Amira menderita penyakit "SLE" penyakit tiada ketahanan badan(imunisasi lemah). 2 kali dah masuk ICU. Diuji pula dengan kemoterapi, rambut gugur, badan lemah, kulit kehitaman dan muka bengkak.

Pertama kali menemuinya saya seakan tidak dapat melontarkan suara. Kesihan, kesihan, sedih,sedihnya dan saya seakan melihat arwah kakak yang menghadapi masalah hampir sama 20 tahun dahulu.

4 hari setelah meminum Alpha Lipid, Alhamdulillah period yang dah setahun terhenti kembali datang. Ini menggembirakan keluarganya. Amira mulai bertenaga. Kali kedua mengunjunginya dia dah boleh menyediakan minuman.

Menemuinya jumaat lepas sempenan Aidilfitri, Mira dah ada hobi baru, menanam pokok bunga di dalam pasu. Dr yg merawatnya menyatakan keadaan darahnya bertambah baik .
Alhamdulillah! Alhamdulillah! Tuhan kabulkan doa kami dan doa keluarganya yang amat menyayanginya.

Dan sekarang masuk bln ke 3 setelah menggunakan AlphaLipid Lifeline, Mira sibuk menguruskan aktiviti barunya membantu kawan2 dan saudara yang bermasaalah dan mendapatkan pengedar baru. Sudah tentunya dengan ALPHA LIPID LIFELINE kerana Mira telah bergelar Group Manager.

RENUNGAN

Sesungguhnya sakit itu datang dari Allah swt, cuma Dia yang akan menyembuhkan. Namun sebagai manusia tugas kita adalah mencari penawar. Jika sakit janganlah cepat meminta sembuh kerana dengan sakit manusia boleh mendapat ganjaran pahala yang besar sekiranya kita bersikap sabar dan redha dengan pemberiannya.

Monday, October 13, 2008

Majlis Hari Raya -Lenggeng 11/10/2008

Sempat masak Kek Sandwich 2 biji dan karipap 30 biji sebelum bergegas ke Lenggeng. Jam 6.30 sampai. R & Q memasang lampu Kalimantang di Koridor tempat VIP akan duduk.
Aku terus ke dapur menyusun kuih muih yang kubawa dan menggoreng karipap .

Selepas solat maghrib aku terus susun meja VIP. Sediakan pinggan mangkuk, sudu garfu, air basuh tangan, tisu, air minuman dan etc,etc.. Selesai saja tetamupun sampai. Alhamdulillah, berbaloi jugalah balik Lenggeng hari tu.
Majlis malam tu diserikan dgn bacaan anak speaker Dewan Undangan Ng Kelantan yang baru berumur 9 tahun. Sungguh hebat adik tu, suaranya bagus, bacaannya bagus, lagunya menarik. Ada tetamu yang hadir tak lalu nak makan, mendengar bacaan Qurannya yg mendayu. Hafaz pulak tu tak payah tengok kitab. Rasanya tak ada anak Lenggeng yang mencapai tahap tu waktu ni. Hai, entahlah orang Lenggeng, bilalah nak berubah!..
Tak dapat nak estimated berapa ramai yang datang malam tu. Tapi ada Cina, India dan Melayu.
Makanannya pula ada sate, nasi impit, mee goreng (30 kg) istimewa airtangan KL yg terkenal.

Speaker Dewan Undangan Ng Kelantan memberi ceramah berkaitan peristiwa semasa dan dalam nada yang hebat dan bersemangat sekali. Semoga semangat yang dibawanya pada malam itu akan mengalir dan membasahi jiwa-jiwa orang Lenggeng yang datang dan yang mendengar ucapannya agar jiwa yang basah itu akan membawa perubahan bermakna pada masa akan datang.

Business Presentation Alpha Lipid di Sri Malaysia Temerloh

12/10/2008 Temerloh.

Sampai jam 4.00 petang walaupun Majlis dah bermula jam 3.30 pm. Lewat, terlalu lewat. Kami dari Seremban jam 11.00 pagi. Singgah kat Bt Ibam jumpa budak-budak tu. Kirah dengan Ahmad akan menduduki PMR hari isnin. Beri semangat untuk diaorang. Kirah hilang calculator saitifik. Nasib Q ada. Dia pinjamkan dulu. Katanya dia periksa final sem 1 pada 28/10. Suruh Kirah jaga baik2.
Masuk dewab Semantan Perdana, ramainya!!! Tak sangka kat Temerloh ramai macam tu. Nik Hafiz sedang beri motivasi dgn meminta Ruby exe dan emerald exe ceritakan pengalaman dan pendapatan mereka. Paling tinggi pendapatan mereka 40K (Pelajar Universiti) Yang paling rendah 4K bekas manager KFC. Aku yang dah join 4 bln nipun teruja dgn pendapatan yg mereka dapat. Bukan apa aku ni buat part time aje itupun asyik sibuk dgn kebajikan anak2. Sekejap-sekejap dah ke Muadzam.
Jumpa Supervisor Latif buat pertama kali. Kongsi pengalaman dan ajar cara nak buat jualan dan tingkatkan kedudukan dlm business ni. Hebat juga dia ni. Dlm masa sebulam dah boleh jual 60 tin. Nak order lagi 90 tin. Insyaallah dgn iltizam yang kuat dan istiqomah dia dan kami akan sama-sama maju.
Harapanku pada bulan mac 2009 nanti kami akan dapat sekurangnya uncang kuning kalaupun tidak briefcase wang tunai. Insyaallah!!!!

sambungan royalty bonus alpha lipid

Kami bawa bersama seorang mgr, supervisor, dan sorang ahli. Memang 'happening' hari tu. Mahadzir Lokman jadi pengacara majlis. Sempat dia usik Gremm Glegg Mat Salleh dari NZ dlm bahasa melayu Kelantan.
Majlis tamat jam 5.00 ptg Tiada makan-makan sebab bulan puasa.
Seramai 60 orang dapat duit cash dlm briefcase. Wau! macam tak percaya! Bila pula giliran kami? Hanya kerja kuat dan istiqomah yang akan menentukan hasil Insyaallah.
Jumpa kak Z lepas solat zohor. Dia dapat uncang merah. Dia dah dulu 4 bulan dari kami. Kak Z ni "Loneranger". Ke sana kemari sorang kadang2 bawak cucu sekali. Memang istiqomah. Rajin lak masuk radio. Cara dia bercakap selamba aje dan menarik minat warga emas yang mendengarnya. Macam tulah dia dapat pelanggan.
Aku dan R pulak skema sikit.Bila cakap dgn orang, macam baca buku, tak pun macam cikgu mengajar murid. Aku slalu cakap dgn R penjelasan dia membosankan. Akupun apa kurangnya. Sedar sendiri tapi masih dlm proses peningkatan. Maklumlah tak pernah buat MLM. Inilah pertama kali, itupun sebab produk ni teramat baik!! Insyaallah.
Inilah pertama kali aku ke Sunway pyramid. Tak sangka asa tepian laut kat daratan. Kalau budak2 datang sama mesti teruja.
Apapun majlis penyampaian royalty bonus Alpha Lipid yang pertama kali kuhadiri meninggalkan kesan mendalam dihatiku dan R. Bila pula giliran kami nak pakai selendang kuning dan pegang briefcase berisi wang tunai puluhan ribu ringgit?

ROYALTY BONUS ALPHALIPID 20 SEPT08

Sunway Pyramid PJ
Ramadhan ke 20, bergegas ke SW Pyramid. Dah lama tak ke PJ.Sesatlah pulak. Jalan-jalan dah jauh berubah. Sampai juga jam 1.00 ptg. Raminya!!! 3,000 orang berkumpul dalam dewan. Ulangtahun ke 24 NZ New Image di Msia dan Bayaran Royalty Bonus ke 2 di Malaysia.
R dapat selendang biru. Tentunya dapat uncang biru juga. Baru 3 bulan join dalam busines ni, boleh tahanlah tu. Aku pakaikan selendang R dan sematkan dengan pin. Pakai baju baru lagi.
Sambung lagi lepas ni, ada orang datanglah pulak......

Thursday, June 19, 2008

BEBERAPA VIDEO TESTIMONI ALPHA LIPID

Berikut merupakan video testimonial ALPHA LIPID:

video

Sunday, May 18, 2008

MAKANAN HALAL

Sebagai orang Islam kita perlu memastikan makanan yang kita ambil suci dan bersih serta tidak diragui kehalalannya. Sesungguhnya makanan halal akan membina daging dan darah dan dengan kerananya juga doa kita boleh diterima atau ditolak oleh Allah swt.


PRODUK TERBARU HALAL MART SENAWANG -SUSU ALPHA LIPID


PRODUK BARU HALAL MART SENAWANG -SUSU ALPHA LIPID

Produk terbaru kami adalah susu ALPHA LIPID yang berasal daripada susu awal lembu (Kolostrum) yang mana merupakan makanan kesihatan bebas toksik, bebas alergik, bebas pengawet dan tidak bertindakbalas dengan makanan tambahan atau ubatan lain.

Mengapa ALPHA LIPID?

Antibodi semulajadi
-meningkatkan sistem imun
-meneutralkan patogen pembawa penyakit(antifungal,antivirus,antibakteria0

Faktor Pertumbuhan
-Penyembuhan
-Pembaikpulih
-Membakar lemak

Vitamin dan Mineral
-Lengkap dengan vitamin A, B, C, D, E
-Antioksidan
-Nutrisi
-Meningkatkan fungsi perkembangan otak

Kalsium
-Menguatkan struktur tulang dan gigi

Probiotik & Prebiotik
-Fungsi penjagaan usus dan penghadaman yang lebih baik (lactobacillus acidophilus)

Formula Eksklusif Lipid
-Kadar serapan hampir 100%
-Lebih berkhasiat & berkesan

Ikuti siaran tajaan ALPHA LIPID LIFELINE untuk mengetahui keberkesanan susu ini.(Insyaalah dengan izin Allah dan keyakinan diri untuk sembuh)
KLFM 97.20 SelangorFM 100.90, NegeriFM107.90 MelakaFM102.30 JohorFM 101.90
PahangFM104.10 PerlisFM102.90 KedahFM102.90 PenangFM95.70 PerakFM95.60 KelantanFM102.90 TerengganuFM88.70 Sabtu 8.30 am.


ANTARA TESTIMONI

En Ibrahim daripada Klang selangor (awal 50an) menyAtakan

"Sejak beberapa tahun lepas, saya telah mengidap penyakit batu karang dan gout. Pelbagai ubat dan kaedah perubatan telah saya cuba, tetapi apabila saya menemui Alpha Lipid, Alhamdulillah penyakit saya beransur baik. 2 minggu selepas saya menggunakannya 9 biji batu karang telah keluar ketika saya membuang air kecil. Kesihatan saya semakin hari semakin baik."


En Aziz dan isteri Rembau N.Sembilan

" Pada 2002 saya dikenalpasti mengidap penyakit kencing manis dengan bacaan 19 mmol sehingga mata dan telinga saya tidak dapat berfungsi dengan baik (tidak dengar dan rabun) Keadaan ini menghadkan komunikasi saya dengan orang lain. Alhamdulillah, sejak menggunakan ALPHALIPID bacaan gula dalam darah kembali stabil (6mmol) Kini saya dapat melihat dengan jelas dan mendengar dengan baik(dapat menggunakan telefon). Manakala isteri saya pula telah sembuh daripada penyakit darah tingginya yang sebelum ini mencatat bacaan 200-240/100."

Ada ramai lagi pesakit yang telah disembuhkan hasil dari penggunaan ALPHALIPID .Alhamdulillah, manusia hanya berusaha dan ALLah yang menyembuhkan.Tanpa izin Allah segala sesuatu tidak akan berlaku.


Susu ALPHA LIPID LIFELINE boleh didapati di Halal Mart Senawang Seremban sekarang. Telefon En Rahim 019-2467067 atau datang sendiri ke kedai kami dari jam 9.30 pagi hingga 10.30 malam.
e-MAIL : kintelek@yahoo.com atau lilijingga@yahoo.com


Anda juga boleh menjadi ahli dengan mengisi borang dan mendapatkan tiga tin susu ini sekaligus dengan harga yang lebih rendah. HUBUNGI kami sekarang sebelum ketinggalan.

Sunday, April 20, 2008

AL-YAFI HALAL MART

  • Menjual, memborong dan mengedar barangan HALAL untuk kegunaan Islam di sekitar Negeri Sembilan. Mula dibuka pada 15 Februari 2008 dan beroperasi sepenuhnya pada 1 Mac 2008.

    Antara barangan yang ada di Al-yafi HALAL MART adalah seperti yang disenaraikan di bawah:

    Makanan Sejuk Beku

    · Ayam dan Daging Az-Zain
    · Daging Lembu Organik Az-Zain
    · Ayam (bersalut tepung istimewa)



    Kuih-kuih Melayu

    Kasturi (kuih kacang)
    Bakar Bombai
    Lempeng Pisang (new arrival!)
    Lepat pisang berinti (new arrival!)
    Koci


    Kuih Berpastri

    Curry Puff Ayam Black Paper
    Curry Puff Ayam
    Curry Puff Daging
    Curry Puff Sardin
    Curry Puff Kentang (biasa)
    Donut
    Kentang Goreng


    Keropok

    Keropok Lekor (Glenmarie)


    Burger dan Sausage


    Burger Ayam
    Burger Daging
    Sausage Ayam
    Sausage Daging
    Fish Ball
    Fish Cake
    Ketam Ball
    Sotong Ball
    Udang Ball


    Barangan Basah

    Mee dan Kue Teow
    Mee Kuning (ibu)
    Kue Teow (ibu)
    Tauhu (ibu)


    Sos dan Kicap

    Sos

    Sos Cili (Muslim Best)
    Sos Sotong (Muslim Best)
    Sos Black Paper (Muslim Best)
    Sos Tiram (Muslim Best)
    Sos Mango Salsa (Muslim Best)

    Sos Cili (Jalen)
    Sos Tomato (Jalen)

    Sos Cili (Besta)
    Sos Tomato (Besta)

    Sos Cili (Adabi)
    Sos Tomato (Adabi)
    Sos Tiram (Adabi)

    Sos Cili (Habhals)
    Sos Tomato (Habhals)

    Sos Cili Padi (Agro Mas)
    Sos Pedas Berkicap (Agro Mas)





    Kicap

    Kicap pekat (Wira)
    Kicap Cair (Wira)

    Kicap Manis (Jalen)
    Kicap Lemak Manis (Jalen)
    Kicap Manis (Jalen)
    Kicap Masin (Jalen)

    Kicap Masin (Adabi)
    Kicap Manis (Adabi)

    Kicap Masin (Habhals)
    Kicap Manis (Habhals)


    Cuka

    Cuka Buatan (Wira)


    Mayonis


    Salad Mayonis (Jasma)


    Sardin

    Sardin (Pertima)


    Kerepek, Biskut dan Kacang

    Kerepek

    Maruku
    Kerepek Ubi Pedas
    Kerepek Kacang Dal
    Kerepek Kacang Hijau
    Kerepek Tumpi
    Love Letter
    Menderam
    Kacang Bersalut
    Karas
    Bisut Kelapa
    Cakar Ayam
    Kuih Siput


    Ubat Gigi

    Herbal Toothpaste
    Tooth Brush
    Garam Gunung Pureline
    Garam Bukit Tulen (Rock Salt)


    Kopi

    Kopi Pra Campuran Garam Bukit
    Kopi Anggerik PAMA

    Jem


    Jem Nanas
    Jem Belimbing
    Jem Roselle

    Kaya

    Kuah Rojak Madu


    Kordial

    Mango
    Roselle
    Laici
    Sarsi
    Anggur
    Mangga
    Oren


    Tepung Salutan Istimewa

    Tepung Ayam Goreng Al-yafi
    Tepung Pisang Goreng Al-yafi



    Sabun

    Hytech Low Sud (halal)
    I Best (halal)
    Taharah (sabun mandi)

    Vitamin

    Vitamin C (untuk kanak-kanak)

Sunday, April 13, 2008

HALAL MART kini dibuka


Assalamualaikum kepada semua umat Islam,


Blog ini, dikendalikan oleh UNCLE rahim dan UNTIE n. Untuk pengetahuan semua, HALAL MART menjual pelbagai makanan dan barangan makanan halal. HALAL MART beroperasi di Lavender Height, Senawang Business Square, Seremban.